Voldoende vrijheid in het werk om verder te kunnen leren
Masood Hamid – Assistent-accountant
Masood startte twee jaar geleden bij LDE Accountants en volgt zijn associate degree accountancy.
Aan Masood durven we bijna alle vragen te stellen. Sinds Masood verteld heeft dat hij in zijn vrije tijd ook graag aan auto’s sleutelt komen ook de vragen over de printer, Afas of Outlook op hem af. Gelukkig is Masood ook hard op weg zijn bachelor Accountancy af te ronden zodat hij met zijn diploma in z’n hand alle vragen gewoon naar de helpdesk door kan verwijzen!
Bewust overgestapt naar een middelgroot kantoor
Masood had al ruime ervaring op de financiële afdeling van een grote zorgorganisatie. Daar was hij eigenlijk voor de gehele financiële administratie verantwoordelijk. Maar er was één ding dat Masood miste. Hij vertelt: “Ik had veel verantwoordelijkheid en veel vrijheid, maar miste eigenlijk de collega’s waarmee ik inhoudelijk kon sparren en waarvan ik kon leren. Ik ben toen na gaan denken wat voor bedrijf beter bij me zou passen en van daaruit verder gaan zoeken. Ik zocht bewust naar een niet al te groot kantoor om voldoende vrijheid in het werk te kunnen hebben én verder te kunnen leren.”
Het kunnen werken aan een totaalpakket voor de klant
Zo werd bij LDE Accountants al snel duidelijk dat het gestimuleerd wordt om verder te leren. Met de werkervaring die Masood al had kon hij snel starten aan zijn associate degree Accountancy. “Daarnaast krijg ik in mijn werk veel ruimte om op alle facetten aan de slag te gaan en ervaring op te doen. Dat gaat over de jaarrekeningen, maar ook prognoses, het waarnemen van trends en ontwikkelingen in de branche en het kijken waar raakvlakken en mogelijkheden voor onze klanten liggen zijn daarin belangrijk. Deze variatie maakt het voor mij interessant. Als ik kijk naar het werk dat ik voor klanten mag doen dan is dat van de administratie op orde brengen, het samenstellen, het (samen) bespreken met de klant tot het mee opstellen van de jaarrekening en aangiften. Het is een totaalpakket. Ik hoor bij medestudenten dat niet bij alle kantoren die ruimte bestaat dus ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb.”
Een middelgroot kantoor: iedereen collega én leuke uitstapjes
Er zijn nog meer voordelen aan het werken bij een middelgroot kantoor volgens Masood. Masood vertelt: “Natuurlijk worden we hier goed begeleid, zijn er deadlines en wordt er hard gewerkt. Maar in het samenwerken voelt het echt alsof we allemaal collega’s van elkaar zijn. Een wat plattere organisatie is een groot voordeel van een kleiner kantoor. Dat maakt ook dat we altijd hele leuke uitstapjes met het hele bedrijf hebben.” En dan komt er een collega binnen lopen die vast loopt met een vraag over de administratie-software. Met een glimlach staat Masood op helpt hij ook zijn interne klanten weer een stapje verder!