Automatiseer uw administratie zo spoedig mogelijk

» Wist je dat wij op zoek zijn naar een nieuwe collega (assistent) accountant? Lees snel verder!

Dankzij de crisis staan vele ondernemingen onder druk. Het laatste waar de ondernemer dan aan denkt, is het op orde houden van de administratie, hetgeen uiteindelijk kan resulteren in hogere kosten. Om dit te voorkomen, en om tijd te besparen, kan de ondernemer denken aan het automatiseren van de administratie. De mogelijkheden zijn enorm en de vele functies zitten doorgaans al in het standaard administratiepakket. Vooralsnog worden deze echter door veel ondernemers nog niet gebruikt.

Enkele functies, die in de meeste pakketten aanwezig zijn of kunnen worden aangekocht, zijn:

  • Bankafschriften inlezen;
  • Financiële mutaties inlezen;
  • Verkoopfacturen maken;
  • Herkenning van E-facturen.

Daarbij zijn er (grote) kassystemen, die direct in het boekhoudpakket ingevoerd kunnen worden.

Door het automatiseren van de administratie wordt de betrouwbaarheid van de cijfers vergroot, aangezien de foutenkans minder wordt. Tevens heeft u beter en sneller inzicht in uw recente/geüpdate cijfers. Iets dat uw stakeholders, zoals bijvoorbeeld uw bank, zeer zeker zullen waarderen.

Laat u adviseren omtrent de automatisering van de administratie, zodat ook u meer tijd over heeft voor hetgeen waar u het best in bent en hetgeen u het liefste doet, ondernemen!